سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی.770

سه کاندیدا برای خالی نبودن عریضه!!

گفت: ولادیمیر پوتین در واپسین انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۸۷.۲۹ درصد آرا را به دست آورد 

و برای پنجمین بار، رئیس‌جمهور روسیه شد.

گفتم: آفرین بر این رئیس جمهور که برای پنجمین بار هم دارای چنین درصد بالایی از آرای

مردم شده است.

گفت:کسب این درصد بالای آرا برای پوتین که کاری ندارد!اگر می‌خواست، می‌توانست آرای

بیش از این هم ، کسب کند!

گفتم: چطور؟

گفت: پوتین خودش همه کارۀ کشور است!! او می‌توانست به بهانه‌های مختلف این سه نفر

کاندیدا را هم ردّ صلاحیت کند!در نتیجه اگر ده درصد مردم هم در انتخابات شرکت می‌کردند،

او دارای صد در صد آرا می‌شد!

گفتم: پس ایشان شکسته‌نفسی فرموده‌اند!!

گفت: بعععله!ایشان برای خالی‌نبودن عریضه سه نفر کاندیدای نمایشی و تشریفاتی گذاشته بودند!

گفتم: خالی نبودن عریضه یعنی چه؟

گفت: در قدیم جوانِ سربازی که سواد هم نداشت به یکی از عریضه‌نویس‌هایِ جلویِ پستخانه

مراجعه می‌کند تا با نوشتن نامه‌ای از سلامتی خود به پدر و مادرش خبر بدهد. 

به عریضه‌نویس می‌گوید که برای پدر و مادرم بنویس که: 

حال من خوب است و سلامتم و نگران من نباشند. هر وقت مرخّصی گرفتم حتماً به روستای 

خودمان و پیش شما خواهم آمد.

عریضه‌نویس پس از نوشتن این جملات به آن جوان می‌گوید: دیگر چی بنویسم؟ 

جوان می‌گوید، همین که نوشتی کافی است. 

عریضه‌نویس می‌بیند که این دو سه جمله فقط یکی دو سطر بیشتر نیست، لذا به جوان می‌گوید:

برای خالی نبودن عریضه، از قوم و خویش‌های خودت، از همسایه‌ها، از کدخدای دِه هم احوال‌پرسی بکن.

آن جوان هم موافقت می‌کند و آن عریضه‌نویس هم به سلیقه خودش از در و همسایه و اقوام و 

کدخدای ده هم به صورت نوشتاری احوال‌پرسی می‌کند تا عریضه خالی نباشد.

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟

شفیعی مطهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۱۴
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی