سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی.781

تحوُّلی عظیم در بهبود کیفیّت ادارۀ کشور

گفت: به نظر تو راه گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی و ایرانی چیست؟

گفتم: باید دستگاه‌ها و رسانه‌های تبلیغی و تربیتی نخستین گام تبلیغی خود را جلب اعتماد مردم قرار دهند. تعمیق پایگاه مردمی این نهادها ،کلید موفّقیّت این دستگاه‌هاست.

گفت: دولت چه کند که این هدف محقّق شود؟

گفتم: ارادۀ مردم باید در سیاست‌گذاری‌های این دستگاه‌ها تبلور یابد.

گفت: خب،راه تبلور ارادۀ مردم در ادارۀ این نهادها و دستگاه‌ها چیست؟

گفتم: راهش این است که تامین بودجۀ این نهادها در دست مردم و با ارادۀ مردم باشد.

گفت: اتّفاقاً یک نمایندۀ دردآشنا و صاحب‌نظر طرح جالبی در این باره ارائه داده است.

گفتم: کدام نماینده و چه طرحی ارائه داده است؟

آقای جلیل رحیمی جهان‌آبادی نمایندۀ مردم تربت‌‏‌جام،تایباد،باخرز و صالح آباد در مجلس با توجّه به پرداخت یارانۀ آرد و نان مردم، در توییتی پیشنهاد داد :
برنامه‌‏‌های صدا و سیما هم به صورت یارانه‌‏‌ای ارائه شود.

این نماینده نوشته است: پیشنهاد دارم الان که یارانه‌‏‌های آرد به نام هدفمند و به خود مردم پرداخت می‌شود.

- بودجۀ صدا و سیما را هم بین مردم تقسیم کنیم، هرکس دوست داشت اشتراک بخرد و برنامه‌‏‌های متنوّع صدا و سیما و اخبار ۲۰:۳۰ را تماشا کند. هرکس دوست نداشت پولش را صرف امورات زندگی کند.
- بودجۀ حوزۀ علمیّه را نقداً به‌حساب مردم واریز کنند تا هرکس بخواهد به بهشت راهنمایی شود، همانند مراجعه به روان‌پزشک جهت مشاوره، به روحانیّت معظّم مراجعه کند!

- بودجه‌های سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد تنظیم آثار امام و رهبری، جامعه‎المصطفی، و.... مستقیماً به حساب مردم واریز شود و هرکس احتیاج داشت به این سازمان‌ها مراجعه کند. این‌ها از نان مردم که واجب‌تر نیستند!
چرا جرّاحی را از شکم مردم شروع کردید؟!
چرا از خودتان مایه نمی‌گذارید؟!(@riranmaneshpeyk)

گفتم: طرح جالبی است . اگر این تفکُّر در مدیریت کشور اِعمال شود،تحوُّلی عظیم در بهبود کیفیّت ادارۀ کشور بویژه در بخش فرهنگی جامعه ایجاد می‌شود.

گفت: حالا به نظر تو این طرح کی اجرایی می‌شود؟ البتّه من می‌دانم هر کاری اوّلش سخت است!

گفتم: پس وقتی کار را شروع کردی،آسان می‌شود؟

گفت:نه! وقتی کار را ولش می‌کنم،آسان می‌شود! درست عین مسئولان!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟

شفیعی مطهر

دانلود رایگان کتاب‌ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین‌گویه‌های مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۱۷
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی