#طنزسیاهنمایی. 843 خودیهای کارناشناس در نقش نخودیهای کارشناس!!
#طنزسیاهنمایی. 843
خودیهای کارناشناس در نقش نخودیهای کارشناس!!
گفت: این روزها اسرائیل خیلی رجز میخواند و ایران را تهدید به بمباران میکند. گویا از توان موشکی و تسلیحاتی ما آگاه نیست. به نظر تو دشمن میتواند با برتری نظامی و تسلیحاتی خود بر ما پیروز شود؟
گفتم: خیر! نه اسرائیل و نه هیچ قدرت دیگری نمیتواند ایران را شکست دهد،مگر این که بتواند نظام آموزشی و پرورشی ما را هدف قرار دهد و از کارایی بیندازد.
در محلِّ درِ ورودی یکی از دانشگاهها در آفریقای جنوبی پیام زیر برای تأمُّل نصب شده است:
نابودی هیچ ملّتی مستلزم استفاده از بمب اتمی یا استفاده از موشکهای دوربرد نیست، فقط نیازمند پایینآمدن کیفیّت آموزش و تقلُّب در امتحانات دانشآموزان است.
بیماران به دست چنین پزشکانی میمیرند.
ساختمانها به دست چنین مهندسانی فرو میریزند.
پول به دست چنین اقتصاددانان و حسابدارانی از دست میرود.
عدالت به دست چنین قضاتی از بین میرود...
فروپاشی آموزش و پرورش، فروپاشی ملّت است.
گفت: مگر اسرائیل توان دخالت در نظام آموزشی ما را دارد؟
گفتم: هرگز! خوشبختانه مدیران و مسئولان فرهنگی کشور همه در گفتهها و نوشتههایشان معلّمی را شغل پیامبران مینامند و آنان را قدر میدانند و بر صدر مینشانند! بنابراین نه اسرائیل و نه هیچ دشمنی دیگر نمیتواند در نظام آموزشی ما رخنه کند و آن را از کارایی بیندازد.
گفت: بله،هیچ دشمن قَدَرقدرت و قویشوکت،توان این دستبرد را ندارد! تا زمانی که ما خودیهایی چون برخی مدیران و مسئولان کارناشناس را داریم،نیازی به دشمن نداریم! خودیهای کارناشناس،اهداف بیگانگان را جامۀ عمل میپوشانند!
وزیر آموزش و پرورش ما میگوید :
🔹 در همۀ دورهها نظام تعلیم و تربیت مورد نامهربانی قرار گرفته و هیچگاه در اولویّت دولتها نبوده است. هر چند در دولت چهاردم این وزارتخانه در اولویت دکتر پزشکیان قرار گرفته و تاکنون ۱۷ جلسه برای رفع مشکلات آموزش و پرورش برگزار شده است.
🔹 حقوق معلّمان در میان ۸۵ دستگاه از پایینترین میزان برخوردار است، این موضوع نیز برای نظام تعلیم و تربیت آسیبزاست و بر پیکرۀ این نظام خدشه وارد میکند.
🔹 جذب فلّهای نیروهای انسانی در قسمتهای مختلف وزارت آموزش و پرورش، ریلگذاری این وزارتخانه را با مشکلاتی مواجه کرده است. جذب نیروهای انسانی باید صرفاً از مسیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد.
گفتم: آیا مستندی از برونداد این نظام آموزشی داری که ادّعای تو را اثبات کند؟
گفت: روزنامه شرق مینویسد:
🔹طبق نتایج آزمون تیمز، ۲۱ درصد از دانشآموزان ایران عملکرد بسیار ضعیفی دارند و از هر ۵ دانشآموز، ۲ نفر هیچچیزی نمیآموزند. این وضعیّت ناشی از روشهای نامناسب آموزش و سیاستهای نادرست در حمایت ناکافی از مدارس دولتی و دانشآموزان ضعیف است.
🔹مسعود کبیری؛ مدیر مرکز مطالعات تیمز و پرلز ایران، معتقد است که نتایج ضعیف ایران در تیمز ۲۰۲۳، ضرورت توجّه ویژه به مناطق محروم، مدارس کمبرخوردار و دانشآموزان نیازمند به توجّه علمی را برجسته میکند. او میگوید که در حال حاضر، رویکرد آموزش و پرورش اشتباه است و منابع بهگونهای تخصیص مییابد که مدارس موفّقتر و دانشآموزان قویتر بیشتر حمایت شوند.
گفتم: اگر وضع این گونه است که تو میگویی،بنابراین نیازی به دخالت تخریبی هیچ دشمنی نداریم و در این باب خودکفاییم!!
گفت: یک نفر معلّم پیر ریاضی در کنار خیابان ایستاده بود. جوانی با BMW جدید، جلوی معلّم ترمز کرد و گفت: آقا معلّم! بفرمایید بالا برسونمتون.
معلّم پرسید: شما؟
پاسخ داد: منم فلانی، فلان سال شاگرد شما بودم.
معلّم گفت: آهان یادم اومد. ریاضیات که خیلی ضعیف بود، چطوری تونستی همچی تیپ و تاپی به هم بزنی؟
پاسخ داد: هیچ چی، یه جنس میخرم ۱۰ تومان، ده درصد میکشم روش، میفروشم ۴۰ تومان.
معلّم گفت: بازم که غلط حساب کردی؟ ۱۰ درصد بکشی روش میشه ۱۱ تومان!!!
شاگرد گفت: آقا معلّم! اگر قرار بود مثل شما درست حساب کنم، که الان باید مثل شما منتظر اتوبوس میایستادم!!!
گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟
#مطهر
🌱