سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی. 784

راه حل پیشگیری از هجرت نُخبگان کشف شد!!


گفت: آقای صالحی‌امیری فرموده‌اند: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند!

چه کردید با این جامعه که ۶۰ درصد ترجیح می‌دهند در ایران زندگی نکنند!

تمایل به مهاجرت در دانشجویان در سال ۱۴۰۱ به ۶۷ درصد رسیده است.

نظام حکمرانی معیوب عامل اصلی رانش نسل فرهیخته است.

گفتم:حالا من با این گونه خبرها و واقعیّت‌های تلخ چه کنم؟

گفت: باید این خبرها را گفت و منتشر کرد تا مسئولان راه و چاره‌ای برای آن بیابند.

گفتم: بیش از 45 سال است که فاجعۀ فرار مغزها و مهاجرت نُخبگان ادامه دارد و روزبه روز بیشتر می‌شود! اگر قرار بود مسئولان برای درمان آن فکری بکنند،تا حالا مشکل حل شده بود!

گفت: اتّفاقاً مسئولان دلسوز ما راه حل را یافته و دارند به آن عمل می‌کنند!

گفتم: چه راه حلّی؟ چه کرده‌اند تا کنون؟

گفت: مگر چندی پیش نشنیدی یک کشتی پناهندگان در دریا غرق شد؟

گفتم: خب، چه ربطی دارد؟

گفت: همین خبر را مسئولان با آب و تاب در رسانه‌ها منتشر می‌کنند تا داوطلبان هجرت از کشور آن را ببینند و بشنوند و دیگر هوس هجرت از کشور را نکنند!! باید آنان را به مرگ گرفت تا به تب راضی شوند!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۲۵
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی