سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

در غیاب مردم

شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۱ ق.ظ

                     در غیاب مردم 

#شفیعی_مطهر

هر نابسامانی اجتماعی و هرگونه بی عدالتی، قانون شکنی، خودکامگی و … در غیاب مردم و عدم مشارکت آگاهانه و فعالانه آنان قابل اجراست. هرگاه و در هر زمان و هر جامعه ای که مردم، آگاهانه، هشیارانه و مسئولانه در همه صحنه ها و عرصه های اجتماعی حضور داشته باشند، ارتکاب هر اقدام ضد مردمی و منفی به حداقل می رسد. 

Image result for سوازیلند

بخوانید و داوری کنید.

مردم: غایب!

«سوازیلند» کشوری است کوچک که با یک میلیون نفر جمعیت رو به زوال در بین آفریقای جنوبی و موزامبیک واقع شده است. در سال 1968 از انگلیس مستقل شده و دارای رژیم سلطنتی است. «میسواتی» 34 ساله پادشاه سوازیلند، فرمان و اراده خود را فوق قانون می داند. او با داشتن 9 همسر، اخیراً عاشق یک دختر 18 ساله شد و با زور او را تصاحب کرد.

وقتی مردم، قلم و زبانی برای بیان و دیدگانی هشیار برای نظارت بر کار مسئولان ندارند، و حقوق، کرامت و مشارکت مردم پشیزی ارزش ندارد، پادشاه خود را فعال ما یشاء می پندارد. او در سال گذشته می خواست دو برابر بودجه درمانی کشور را صرف هزینه جت شخصی خود کند. در حالی که یک سوم مردم بزرگ سال کشور به ویروس HIV مبتلا، و یک چهارم آنان با خطر قحطی و گرسنگی دست به گریبان هستند.

شاه در اقدامی دیگر می خواست برادرش را به فرمانداری دو استان کشور بگمارد. وقتی با مخالفت نسبی مردم رو به رو شد، از این کار صرف نظر کرد. پدر او،«شاه سوبهوزای» تا پیش از مرگ در سال 1982 بیش از 100 همسر اختیار کرد، او نیز اکنون 10 همسر دارد که همگی برای استفاده شخصی خود اتومبیل های بی.ام.و. و مرسدس دارند.

«او به دلامینی» نخست وزیر سابق این کشور، که اکنون رهبر مخالفان است(اگر چه فعالیت احزاب سیاسی درکشور ممنوع است) می گوید:

در این کشور اتفاقی در حال رخ دادن است. فشار رو به افزایش است. نظام یا باید خود را اصلاح کند، یا با فروپاشی رو به رو شود.

 

شما را چشم در راهم در گاه گویه های مطهر   telegram.me/amotahar

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۰
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی