سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#سیاهنمایی/ 58 #سیاهنماییِ «بهار»!

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۵۶ ق.ظ

#سیاهنمایی/ 58

#سیاهنماییِ «بهار»!

پخمه گفت:  با توجّه به این که نمایندگان این دورۀ مجلس نسبت به همۀ دوره ها کمترین پشتوانۀ مردمی یعنی 42درصد آرای مردم را بیشتر ندارند،برای مردم چه می خواهند بکنند؟

گفتم: بگذار کارشان را آغاز کنند.بعداً معلوم می شود.

گفت: چون من از اول پاسخ تو را می دانستم پرسش خود را از مرحوم ملک الشّعرای بهار پرسیدم!

گفتم: آن مرحوم ده ها سال است که درگذشته! چطور از او پرسیدی؟ 

گفت:من به دیوان اشعار ایشان تفاُّل زدم، این طور نظر دادند:

به بهارستان افتاد مرا دوش عبور
جنّتی دیدم بی حور و سراپای قصور
بلبلش نوحه گر از فرقت مردان شریف
قمری اش مویه گر از مرگ وکیلان غیور

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

گفت: این دفعه این ملک الشّعرای بهار است که دارد #سیاهنمایی می کند.

#شفیعی_مطهر

کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر

  https://t.me/amotahar

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۲
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی