سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

خاطره ها و مخاطره ها خوش به حالت که این قدر خوبی!

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۰۴ ب.ظ

خاطره ها و مخاطره ها

خوش به حالت که این قدر خوبی!

در سال های خیلی قدیم دوستی داشتم ساده دل،بی ریا و مخلص و بی کلک. او کارگری می کرد و اصلا سواد نداشت.هر وقت با هم روبه رو می شدیم ،تکیه کلامش این بود:«خوش به حالت که این قدر خوبی»!

من آن زمان ها درباره معنی و مفهوم این جمله نمی اندیشیدم و آن را جزو تعارفات معمول ارزیابی می کردم. 

اکنون سال های سال از آن زمان ها می گذرد و من از او بی خبرم ولی هر چه بیشتر روی این جمله فکر می کنم،بیشتر به مفهوم و ژرفای حکیمانه بودن آن پی می برم. من گر چه مصداق این جملۀ حکیمانه نیستم و آن را ناشی از حُسن نظر ایشان می دانم،ولی مفهوم جمله را بسیار حکیمانه ارزیابی می کنم . زیرا «خوب بودن» هر کس نشانۀ زیرکی و هوشیاری اوست. هر کس معنی زندگی را بفهمد و خوشبختی و رستگاری هر دو جهان را با هم بخواهد، بهترین گزینه «خوب بودن» است!

و من یقین می دانم این جمله برآمده از قلب پاک و زلال گویندۀ آن است؛زیرا سوادی نداشت که در جایی آن را خوانده و فراگرفته باشد!

بیاییم همیشه و همه جا و برای همه کس فقط «خوب» باشیم! خوب!!!

#شفیعی_مطهر

کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر

  https://t.me/amotahar

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۸
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی