سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

فجایع دربار هردمبیلی! قصّه های شهر هرت. قصّۀ130

جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۵۳ ق.ظ

فجایع دربار هردمبیلی!

قصّه های شهر هرت. قصّۀ130

 #شفیعی_مطهر

روزی هردمبیل،صدراعظم را احضار کرد و با خشم و فریاد گفت:

شنیده ام یک معلم به نام «حکیم فرهنگی»،کتابی به اسم «فجایع دربار هردمبیلی» دربارۀ مفاسد و فجایع دربار ما نوشته و منتشر کرده! چه کسی به او مجوّز انتشار داده؟چرا دولت تو این قدر بی در و دروازه است که هر اهل قلم بتواند این چنین جسارتی بکند؟ فوراً او را دستگیر کنید و در زیر سخت ترین شکنجه به حیاتش پایان دهید؛تا دیگر کسی جرات نکند این گونه قلم بزند!

صدراعظم با شرمندگی به عرض رسانید: قربان! دستگاه های امنیّتی ما بشدّت هر گونه اثر مکتوب را نظارت و سانسور می کنند. کتاب «فجایع دربار هردمبیلی» نیز پس از توقیف به طور زیرزمینی و مخفیانه چاپ و منتشر شده است. اکنون نیز حسب الامر ملوکانه با نویسنده آن بشدّت برخورد می شود و کلّیّۀ نسخه های کتاب را در هر کجا بیابیم نابود می کنیم!

اوامر آن روز هردمبیل با شدّت و حدّت اجرا شد و «آقای حکیم فرهنگی»معلم و نویسندۀ کتاب را زیر شکنجه بی رحمانه کشتند؛ولی وقتی خبر کشتن او و توقیف کتاب «فجایع دربار هردمبیلی» به گوش مردم رسید،عطش مردم به یافتن و خریدن آن کتاب بشدّت افزایش یافت .به طوری که هر جوانی دربه در به دنبال یافتن آن کتاب بود. بزودی این کتاب حکم کیمیا پیدا کرد و با چند برابر قیمت معامله می شد. هر کس کتاب را پیدا می کرد با هر امکاناتی به تکثیر ان می پرداخت. بزودی آن کتاب پرتراژترین کتاب سال کشور شد.

ماه ها از انتشار این کتاب گذشت و علاقه مندان به طور زیرزمینی به چاپ و تکثیر آن مشغول بودند .زمانی به هردمبیل خبر رسید که سازمان فرهنگی بین المللی مشغول جمع آوری فهرست پرتیراژترین کتاب های منتشرشدۀ در همۀ کشورهای جهان است تا کشورهای رتبه اول نشر جهان را معرّفی کند.هردمبیل بلافاصله با احضار صدراعظم به او گفت:

ترتیبی بده به هر قیمتی شده باید کشور ما در صدر فهرست کشورهای فرهنگی دنیا باشد و در تیراژ کتاب هم ما باید رتبۀ نخست دنیا را داشته باشیم.مرخّصی!

صدراعظم پس از خروج از خدمت اعلی حضرت ضمن صدور دستوری از وزیر فرهنگ و هنر خواست تا با همکاری همۀ مراجع فرهنگی فهرست پرتیراژترین کتاب ها را تهیّه و  اعلام کنند.

پس از تهیّۀ این فهرست و اعلام تیراژ کتاب ها مراتب را به شرف عرض ملوکانه رساندند. شاه چون هیچ سروکاری با کتاب و مطالعه نداشت،بدون این که فهرست را ببیند،دستور داد تا آن را به سازمان فرهنگی بین المللی بفرستند.

مدّتی گذشت. روزی هردمبیل شنید که سازمان جهانی فرهنگ از طریق همۀ خبرگزاری های جهانی، شهر هرت را به عنوان دارای بالاترین رتبۀ نشر کتاب در جهان معرّفی و اعلام کرده و دستور داده پرتیراژترین کتاب شهر هرت به همۀ زبان های زندۀ دنیا ترجمه و در تیراژی وسیع در سطح دنیا منتشر شود .هردمبیل با شادی و شعف زائدالوصفی بلافاصله ضمن صدور دستوری به همین مناسبت یک هفته جشن و شادمانی در شهر هرت اعلام کرد.

 این خبر عکس العمل وسیعی در افکار عمومی دنیا و شهر هرت برانگیخته بود و مردم شهر هرت بر خلاف همۀ جشن های فرمایشی این دفعه واقعاً هر روز و هر شب با رقص و پایکوبی می کوشیدند این جشن را به بهترین وجه  برگزار کنند. این واقعیّت موجب شگفتی هردمبیل و درباریان شده بود.  

روزی هردمبیل به ذهنش خطور کرد که اسم این کتاب و نام نویسندۀ آن چیست که موجب افتخار و سرافرازی شهر هرت در دنیا شده است؟

پس از بررسی معلوم شد اسم این کتاب،«فجایع دربار هردمبیلی» نوشتۀ معلم شهید «حکیم فرهنگی» است و هم اکنون در تیراژی وسیع و میلیونی در سراسر دنیا با زبان های مختلف در حال انتشار و توزیع است!! تازه فهمید چه دسته گلی به آب داده و با چه افتضاحی در دنیا و شهر هرت روبه روست!!

کانال رسمی ندای مطهر

https://t.me/nedayemotahar

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۳
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی