سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

پرسشی از متولّیان تبلیغ

جمعه, ۹ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۰۰ ق.ظ

پرسشی از متولّیان تبلیغ 

سید علی رضا شفیعی مطهر

1- روزی در سواحل بیروت قدم می زدم و امواج زیبای دریای مدیترانه را تماشا می کردم. دو خانم جوان نزد من آمدند و با زبان روان فارسی سلام و حال و احوال کردند و گفتند مسیحی هستند و از من اجازه خواستند تا یک دی وی دی از آموزه های حضرت مسیح(ع) را به من بدهند. پس از شنیدن پاسخ مثبت ،یک دی وی دی به من دادند و مودّبانه خداحافظی کردند و رفتند.

2- روزی از آتشکدۀ شهرستان یزد بازدید می کردم.  همۀ پوسترهایی را که به دیوارهای  آتشکده نصب کرده بودند،به دقّت خواندم.

نکته: من در همۀ آموزه های حضرت مسیح(ع) در دی وی دی و نیز همۀ جملات منقول از حضرت زرتشت ،حتّی یک جملۀ غیرعقلانی،غیرعلمی،غیرانسانی،ناسازگار با برآیند عقول بشری در هزارۀ سوم و حتّی مغایر با آموزه های اسلامی نیافتم. من در صدد دفاع از این ادیان و نیز بی اطّلاع از مطالب بعضاً غیراصیل در متون تاریخی و مقدّس این آیین ها نیستم و جدّ اقل شش دوره و هر دوره شامل 24 درس از دروس رسمی مسیحیّت را که توسّط میسیون مذهبی مسیحیّت در تهران قبل از انقلاب منتشر می شد،خوانده و با معدل بیش از 19 در امتحان آن قبول شده ام.بنابراین من این متون تاریخی را هم قابل دفاع نمی دانم ولی باز هم نکتۀ محوری بحث من این موارد نیست.

حرف اصلی من در این مقال این است که مبلّّغان و متولّیان همۀ مذاهب زندۀ دنیا فارغ از موارد حاشیه دار و احتمالاً جعلی و خرافه گرا،عُصاره و چکیدۀ آموزه های مکتب و آیین خود را به زبان روز مردم پسند و عقلانی و علمی و انسانی به افکار عمومی جهان عرضه می کنند،ولی متولّان و مبلّغان اسلامی علی رغم اختصاص اعتبارات کلان هنوز یک کتاب یا مجموعۀ منزّه و پیراسته و اصیل ولی خلاصه و عقل پسند به انسان عقلگرا و منتقد و پژوهشگر هزارۀ سوم ارائه نکرده اند ،که هیچ منتقد و حتّی هیچ مغرض کینه ورز نتواند ستون های استدلالی و پایه های خردورزانه آن را بلرزاند!

آیا یک مسلمان دردآشنا و دلسوز حق ندارد از این متولّیان و مبلّغان اسلامی بپرسد با این همه اعتبارات نجومی که از شکم گرسنه مردم نیازمندکشور بازگرفته و به این موسّسات تبلیغی پرداخت می شود، چه بازدهی دارد و چگونه ما می توانیم با تولیدات اسلامی اینان، بشریّت هزارۀ سوم را در دام منطق استوار خود مُچاب کنیم؟ 

گوشه ای از این اعتبارات عبارتند از:

 ۱۵۱میلیارد تومان ،  یعنی *روزی 450 میلیون تومان بودجه تبلیغات اسلامی

۳۰۵میلیارد تومان یعنی روزی 950 میلیون تومان سازمان اوقاف

۶۹۶میلیارد تومان یعنی روزی 2 میلیارد تومان  مرکز خدمات حوزه های علمیه

۳۵۵میلیارد تومان یعنی روزی یک میلیارد تومان مرکز حوزه های علمیه(طلاب غیر شاغل)

۲۰۱میلیارد تومان یعنی روزی 600 میلیون تومان جامعه المصطفی

۳۰۶میلیارد تومان یعنی روزی 900 میلیون تومان  شورای عالی حوزه علمیه.... 

امیدوارم این نقد دلسوزانۀ من و نیّت و انگیزۀ خیرخواهانۀ مرا با دیدۀ مشفقانه بنگرند و پاسخ من و سایر دغدغه داران را نه تنها با قلم استدلالی و اقناعی بنگارند،بلکه مجموعۀ مطلوب و مورد نظر را نیز ارائه فرمایند.

إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ ۚ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ

 

 کانال رسمی ندای مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۹
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی