سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی. 450 پسر چیزفهم!

شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱، ۰۸:۱۶ ب.ظ

#طنزسیاهنمایی. 450

پسر چیزفهم!

گفت: این دولت در هشت ماه اخیر سه برابر مدت مشابه در سال 1399 یعنی 125

هزار میلیارد پول چاپ کرده است و 975 هزار میلیارد تومان خلق نقدینگی داشته

است.دلار 9 ماهه با رشد نجومی 52درصد از مبلغ 40 هزار تومان عبور کرده است.

تورُّم یک ساله به 45درصد رسید. از وعدۀ نیم و سپاس تک رقمی کردن تورُّم خبری

نیست. رشد 8 درصد و تقویت پول ملّی و وصل نکردن سفرۀ مردم به میز مذاکرات

پیشکش...

گفتم: این #سیاهنمایی ها را از کجا یاد گرفتی؟

گفت: اوّلاً از توئیت عبدالنّاصر همّتی کاندیدای رقیب ریاست جمهوری فعلی.ثانیاً چرا

هر کس از عدد و رقم و مستند حرف می زند،فوراً انگ #سیاهنمایی می زنی؟

گفتم: برای این که کُلّاً در سیاست و اقتصاد دولت فعلی نباید از عدد و رقم حرف زد.

چون حال آدم بد می شود!

گفتم:پس چطوری کار دولت را ارزیابی کنیم؟

گفتم: حرف ها و تعاریف و شعارهای دولتمردان را بازگو کن. بی دردسرترین نوع

ارزیابی است! وقتی سراغ عدد و رقم می روی،اوقات آدم تلخ می شود!

گفت: من هر روز صبح پیش از خروج از خانه در آیینه نگاه می کردم از چهرۀ زشت و

آشفتۀ خودم عصبانی می شدم و تا شب ناراحت بودم. ولی حالا چند روزی است

راحت شدم.

گفتم: آفرین!حتماً به سر و وضع خودت رسیدی و از آشفتگی نجات یافتی؟

گفت: نه! آیینه را شکستم!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟

شفیعی مطهر

لینک کوتاه :

https://www.eqtesaddan.ir/?p=111919

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۲۴
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی