سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#سیاهنمایی. 495 سنگینی گوش!

شنبه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۲۶ ب.ظ

#سیاهنمایی. 495

سنگینی گوش!

گفت: چرا در طول تاریخ و عرض جغرافیا همۀ دیکتاتورها چون استالین،هیتلر،

صدّام،قذّافی و...با بدنامی و ذلّت سقوط می کنند و از آنان نام های

زشتی در تاریخ می ماند؟

گفتم: علّتش سنگین بودن گوش و پایین بودن هوش آنان است. اینان اگر گوشی

شنوا و هوشی والا داشتند،نه تنها فریاد مردم،که حتّی حرف های درگوشی

نارضایتی ها را می شنیدند و بموقع دردها را درمان و آشفتگی ها را سامان می

بخشیدند.شنیدن و فهمیدن بموقع حرف دل مردم مهم است،نه پس فاجعه!

گفت: یک دوست چینی داشتم مریض شد.براى عیادتش رفتم بیمارستان.کنار

تختش ایستادم.به من گفت: چینگ چونگ چَن چووون!

ولحظه ای بعد بدبخت جان داد!

براى ترجمه این جمله رفتم چین.در آنجا از یک مرد چینی معنی آن جمله را پرسیدم.

به من گفت: یعنی پایت را از روی شیلنگ اکسیژن بردار!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

دانلود رایگان کتاب ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین گویه های مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۲۰
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی