سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی. 496 باز هم خوش به حال خودمان!!

يكشنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۰۷:۵۴ ب.ظ

#طنزسیاهنمایی. 496

باز هم خوش به حال خودمان!!

گفت: چه خبر؟

گفتم: «بانک سیلیکون ولی» (SVB) یکی از بزرگ ترین بانک‌های ایالات متحده روز

جمعه به طور ناگهانی سقوط کرد و نظم بازار جهانی را نیز بر هم زد، در این میان

وضعیت میلیاردها دلار از دارایی‌ شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران در این بانک نامشخص

است.

گفت: تو را به خدا این قدر خبرهای بد از وضع مردم دیگر کشورها برای ما نگو!

خودمان کم غم و غصّۀ فقر و گرسنگی و گرانی و تورُّم و فساد و....داریم؟وقتی

خبرهایی از فقر و گرسنگی و فساد و بدبختی های مردم کشورهایی اروپایی و

آمریکایی را می شنویم،دلمان به حالشان می سوزد و جگرمان خون می شود و

بغض گلویمان را می فشارد!

گفتم: من کمی از وضع وخیم مردم بدبخت دیگر کشورها را برایت می گویم که

بفهمی همۀ مردم دنیا از ما بدبخت ترند،لذا تو کمتر غصّه بخوری و شاد بشوی!

گفت: اتّفاقاً من همسایۀ گریان خود را شاد کردم و خنداندم!

گفتم: چطوری؟

گفت: همسایۀ عیالوار ما در حالی که بغض کرده بود،می گفت:

شش ماه است بچّه های من نه رنگ گوشت را دیده اند ،نه طعم آن را چشیده اند!

گفتم: لابد رفتی سه کیلو گوشت گرفتی و برایش بردی!

گفت: از کجا و با کدام پول؟

گفتم:پس چطور را او را شاد کردی و خنداندی؟

گفت: به او گفتم: ما هم ده ماه است گوشت نخورده ایم! تازه این که چیزی

نیست.مردم کشورهای اروپا و آمریکا گوشت خوک و کرم و حشرات می خورند!

وقتی این خبرها را شنید،کمی آرام گرفت و گل لبخندی رضایت آمیز بر لب هایش

شکفت!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟

شفیعی مطهر

دانلود رایگان کتاب ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین گویه های مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۲۱
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی