سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی 713

شگرد ابتکاری دولت برای کاهش مصرف زیان‌آور گوشت!!

گفت: آیا تو می‌دانی رژیم غذایی خام‌خواری و گیاه‌خواری چقدر بهتر از گوشت‌خواری است؟

گفتم: این نظر افرادی است که این رژیم غذایی را برگزیده‌اند.

گفت: بنازم به این دولت انقلابی که این قدر دلسوز همۀ مردم بویژه اقشارآسیب‌پذیر است!

گفتم: چه کرده که این قدر شایستۀ تحسین تو شده است؟

گفت: آفرین بر مسئولان دلسوز ما که شبانه‌روز به فکر ملّت‌اند. وقتی می‌بینند مصرف گوشت چقدر 

زیان‌آور است،به گونه‌ای پنهانی و نامحسوس طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که مردم حتّی ناخواسته 

مصرف این مادّۀ غذایی زیان‌آور را ترک کنند.

گفتم: طرح خوبی است مردم باید مثل یمنی‌ها به ساده‌زیستی عادت کنند!

حالا تو چطور به این آمار دست یافته‌ای؟نکند رسانه‌های بیگانه مخ تو را زده‌اند؟!

گفت: مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور فرموده‌اند:

آمار نصف‌شدن میزان سرانۀ گوشت متعلّق به چند ماه اخیر است؛ یعنی در چند

ماه اخیر گوشت به این وضعیت افتاده. شرایط سخت شده؛ بازار هم تنظیم نیست.

مغازه‌ها اگر تقاضا‌هایشان برآورده نشود، قیمت در شب عید بالاتر می‌رود.(انتخاب)

می‌گویند «آقای بهتریان» یکی از نامزدهایی انتخاباتی در محلّی برای مردم داد سخن می‌داد

و مردم را به ساده‌زیستی،قناعت و پارسایی فرامی‌خواند.

یکی از مخاطبان برخاست و از گرانی و کمبود و فساد و رانت‌خواری و کوچک‌شدن سفره‌های مردم 

گلایه کرد.

آقای بهتریان پاسخ داد:

ما باید مثل یمنی‌ها که نان خشک می‌خورند و لنگ می‌بندند،زندگی کنیم!

مردم گفتند: چرا خودت که سال‌ها نمایندۀ مجلس بودی، مثل یمنی‌ها زندگی نمی‌کنی؟

او پاسخ داد: بیایید زندگی ساده و سفرۀ کوچک مرا ببینید. در خانۀ من هرچه اضافه‌تر از خانه‌های 

خود یافتید،ببرید! مال شما!

یکی از حُضّار فریاد زد: تکبیر!! پیش به‌سوی خانۀ آقای بهتریان!

سیل جمعیّت طرفداران آقای بهتریان به‌سوی خانه مجلّل و اشرافی ایشان یورش

آوردند و ظرف نیم‌ساعت خانه‌اش را غارت کردند.تنها چیزی که در خانه باقی ماند، موکتی کهنه 

بود که به علّت چسبندگی به زمین امکان کندن و بردن نداشت!

یک ماه بعد او را افسرده و اندوهگین دیدند. به او گفتند: آیا هنوز از غارت اموال خود ناراحتی؟

پاسخ داد: نه! صدها میلیون اثاث لاکچری کاخ مرا بردند،پیش خود گفتم مهم نیست.

در عوض مرا به مجلس می‌فرستند و من در همان ماه اول همۀ این زیان‌ها را جبران

می‌کنم! ناراحتی بیشتر من از این است که همۀ اموال و اثاث خانه‌ام بردند،که هیچ!

حدّ اقل باید به من رای می‌دادند،که آن را هم ندادند!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

دانلود رایگان کتاب‌ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین‌گویه‌های مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۰۸
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی