سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی.714 یک کار سودآور و پردرآمد!!

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۰۴:۲۸ ب.ظ

#طنزسیاهنمایی.714

یک کار سودآور و پردرآمد!!

گفت:یک کار سودآور و پردرآمد پیدا کردم .

آفرین!خوش به حالت!حالا بگو ببینیم چه کاری است که این قدر پردرآمد است؟

گفت:نمی توانم اسمش را بگویم.

گفتم:چرا؟

گفت:می‌ترسم از فردا صبح همه آقازاده‌ها همه کارهایشان را رها کنند و این شغل را برگزینند!

گفتم: حالا یواشکی و درگوشی به من بگو.به کسی نمی‌گویم.

گفت:گوشَت را بیاور جلو تا درِ گوشَت بگویم.

گوشم را بردم جلو.یواش در گوشم گفت :زباله‌گردی!!

گفتم:تو واقعاً پَخمه‌ای! آیا زباله‌گردی هم شغل است؟تو خجالت نمی‌کشی به زباله‌گردی

می‌گویی شغل.اصلا آبروی ایران و ایرانیان در دنیا بر باد می‌رود اگر بفهمند ما زباله‌گرد داریم و به

زباله‌گردی می گوییم شغل!

گفت:چرا سرِ من داد می‌زنی؟سرکار خانم انسیۀ خزعلی معاون آقای رئیسی فرمودند:

بسیاری از بانوان زباله‌‎گرد سرپرست خانوار به دلیل سودآوری زباله‌گردی، این شغل را رها نمی‌کنند!

‌گفتم: آیا مسئولان، کار و شغلی آبرومندانه برای زباله‌گردها پیدا کرده‌اند و آن‌ها این کار تحمیلی کثیف

را رها نکرده‌اند؟! اگر این کار سود داشت، قطعاً آقازاده‌ها به کسی دیگر راه نمی‌دادند.

گفت: حالا نکند تو فردا این گفت‌وشنود را به عنوان یک #طنزسیاهنمایی منتشر کنی!

گفتم: چه می‌شود؟

گفت: وزارت اقتصاد همۀ سرمایه‌داران بزرگ را رها می‌کند و همۀ کسر و کمبودهای خود و همۀ

مالیات‌های معوّقه را از این زباله‌گردهای بیچاره مطالبه می‌کند! 

گفتم: حالا تو چرا این قدر امروز مدافع زباله‌گردها شدی؟

ملّانصرالّدین با ترکه به الاغش کتک می زد. یک نفر به او گفت:

حیوان زبان بسته گناه دارد.کتکش نزن.

ملّا گفت: ببخشید!نمی‌دانستم الاغم اینجا قوم و خویش دارد.

طرف پاسخ داد: من به خاطر خودت گفتم که عاق والدین نشوی!!

گفتم:ممنونم! باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

دانلود رایگان دیگر آثار این قلم در کانال گزین‌گویه‌های مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۱۱
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی