سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی. 733 هر طوری تحلیل کنیم مردم مقصّراند!!

دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۲۴ ب.ظ

#طنزسیاهنمایی. 733

هر طوری تحلیل کنیم مردم مقصّراند!!

گفت: در ایران ثروت‎های عظیمی نهفته است که می‌تواند از همۀ جمعیّت ایران مرفّه‌ترین

شهروندان جهان بسازد. زیرا جمعیّت ما حدود یک درصد جمعیت جهان،ولی منایع و ذخائر

زیرزمینی ما 9 درصد ذخائر جهان است.

منابع معدنی عمدۀ ایران عبارتند از: نفت، گاز، زغال سنگ، کروم، مس، سنگ آهن، سرب،

منگنز، روی و گوگرد. بر اساس گزارش‌ها، ایران تلاش‌های اکتشافی را برای شناسایی ذخایر

جدید در میدان بزرگ گازی پارس جنوبی آغاز کرده است.

به ارزش: ۲۷٫۳ تریلیون دلار است.

گفتم: بنابراین ما این قدر خوشیم و دارای مرفّه‌ترین جمعیّت دنیا هستیم و خودمان نمی‌دانیم؟

گفت: مرتضی افقه- استاد دانشگاه- می‌گوید که در حال حاضر ۳۰ میلیون ایرانی در فقر مطلق

به سر می‌برند!(سایت اقتصاددان،لینک کوتاه :http://www.eqtesaddan.ir/?p=143557)

گفتم: پس فقر مردم ناشی از بی‌کفایتی برخی از دولت‌ها و مسئولان است.حالا به نظر تو

کدام دولت‌ها مسئول فقر مردم‌اند؟

گفت: هر دولتی روی کار می‌آید همۀ تقصیرها را به گردن دولت پیشین می‌اندازد.

گفتم: پس مردم مقصّرند که به مسئولان بی‌کفایت رای می‌دهند!

گفت:مردم پس از تایید نامزدها از سوی شورای نگهبان به آنان رای می‌دهند!

گفتم: تا حالا شده که شورای نگهبان تقصیرها را به گردن بگیرد؟

گفت: ولی مردم خود باید بدانند نامزدهای آنوری اگر ظاهراً هم تایید صلاحیت شوند،باطناً

مورد تایید شورای نگهبان نیستند!

زاکانی می‌گوید.....

گفتم: زاکانی شهردار را می‌گویی؟

گفت: نه! بابا! تا حالا دیدی این زاکانی از این حرف‌های حسابی!! بزند؟ منظورم عبید زاکانی است!

او می‌گوید شخصی ادّعای خدایی می‌کرد، او را پیش خلیفه بردند.

خلیفه به او گفت: پارسال اینجا یکی ادّعای پیغمبری می‌کرد، او را بکشتند.

او گفت: نیک کرده‌اند، که او را من نفرستاده بودم!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۰۳
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی