سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

حضور ابدی در دل ها

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ق.ظ

حضور ابدی در دل ها  

 

#شفیعی_مطهر

 به اتفاق دو تن از دوستان فرزانه آقای مهدی کتابچی و آقای علی محمد الماسی عازم دیدار با خانواده محترم خیر مدرسه ساز زنده یاد آقای رضوی بودیم . به دنبال یافتن نشانی منزل ایشان چندین خیابان و کوچه را گشتیم . به علت تغییر پلاک ها یافتن نشانی مشکل شده بود . کمی دچار سردر گمی شده بودیم . معمولا در تهران کمتر همسایه ها یکدیگر را می شناسند . بنابراین امیدی نداشتیم بتوانیم از طریق پرسش از همسایگان نشانی منزل مرحوم آقای رضوی را پیدا کنیم . 

در این هنگام عابری از راه رسید . نومیدانه نشانی را از ایشان پرسیدیم . با کمال تعجب ایشان نه تنها آدرس کامل و دقیق ایشان را به ما داد ، بلکه با بیان خاطراتی از آن مرحوم ،  حیات ابدی ایشان را در قلوب مردم برای ما تجلی بخشید .

این عابر خوش اخلاق و محترم می گفت : 

من باغبان این محله هستم و کلید خانه بسیاری از اهالی – از جمله منزل مرحوم رضوی – نزد من است . مرحوم رضوی معمولا هر روز صبح برای پیاده روی بیرون می آمد . از ما احوال پرسی می کرد و اگر مطلع می شد کسی گرفتاری و مشکلی دارد ، در حد توان به او کمک می کرد . 

من در اینجا روح جاودانگی را در تجلی نیک اندیشی این مرد بزرگوار دیدم .

البته وقتی به منزل وارد شدیم ، روحیه بزرگواری آن مرحوم را در خانواده – همسر و دختر – ایشان نیز متجلی دیدیم .این خانواده فرهنگ دوست و ایثارگر را همچنان وفادار به آرمان نیک اندیشانه آن مرحوم یافتیم .

از نکته های جالب این نشست ، دیداربا خانم واعظی بود . ایشان سال ها در جمعیتی به نام کودکان دنیا ، با علاقه و مهارت خاصی ،  تعلیم و تربیت کودکان و نونهالان را وجهه همت خود قرار داده بودند . از بیان تجارب جالب ایشان بهره مند شدیم و قرار شد در مسافرت ها و دیدار های آینده این تبادل تجارب پیگیری شود .  

بیشتر بخوانیم،تا بیشتر بدانیم در:

کانال گاه گویه های مطهر : https://t.me/amotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۵
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی