سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

فَاَینَ تَذهَبون؟!!

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸ ق.ظ

فَاَینَ تَذهَبون؟!! 

 

 #شفیعی_مطهر 

 

   « ما در این مملکت یک وزارتخانه نداشته باشیم؟......»

  « بدهید این فرهنگ را دست ما...وزیر فرهنگ را از ما قرار بدهید. یک مدتی هم مهلت بدهید که ما کار را درست انجام بدهیم....فقط اگر وزارت فرهنگ و دستگاه های فرستنده یک مقداری در دست ما باشد، ما مردم را آشنا می کنیم. دنیا را آشنا می کنیم به احکام اسلام...»

                              (امام خمینی(ره) در ۱۸/۶/۱۳۴۳)   

  جملات فوق بخشی از سخنان امام خمینی(ره)بود. متاسفانه سیاست های اعمال شده توسط مسئولان و متولّیان سیاسی و تربیتی این سرزمین - هر کس و از هر جناح سیاسی - هرچه که بوده ، ما فعلا با بروندادها و محصولات ناخوشایندی روبه رو هستیم. در این حدود چهار دهه کدام پایگاه و جایگاه و تریبون سیاسی،تبلیغاتی،اجرایی و ....در اختیار ما نبوده و کدام امکان مادی و معنوی این مرز و بوم از یَدِ قدرت ما خارج بوده که محصول تربیتی ما این چنین رسواکننده و غمبار است؟!

در ارتباط با بحث فوق، این اظهارنظرها را نیز داشته باشید:

یک جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی با هشدار نسبت به افزایش استفاده از لوازم آرایشی در میان جوانان گفت: بررسی ها نشان می دهد سن استفاده از مواد آرایشی به دوران دبستان رسیده است.

دکتر امان الله قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دلایل استفاده زیاد از لوازم آرایش در میان جوانان ایرانی افزود: 

 استفاده از لوازم آرایش در سال های اخیر تنها خاص زنان نیست ،بلکه این مسئله به شیوه های مختلف در بین مردان نیز افزایش پیدا کرده است.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر آسیب های اجتماعی با اشاره به این که در ایران نحوه آرایش به عنوانی معیاری برای شخصیت افراد تلقی می شود، گفت: 

  براساس نحوه و نوع آرایش جوانان شخصیت درونی و بیرونی، طبقه اجتماعی و همچنین طرز تفکر و نگرش و بینش آنان مشخص می شود.

به گفته قرایی مقدم آرایش های غلیظ، تقلید کورکورانه از هنرپیشگان مبتذل غربی و شرقی و همچنین کم اهمیت شمردن اخلاقیات است.

پیش از این مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرده بود ایران در زمینه استفاده از لوازم آرایشی در میان کشورهای جهان دارای رتبه هفتم است. همچنین آمارهای نهادهای ناظر بین‌المللی می‌گوید :

  ایران، دومین مصرف‌کننده لوازم آرایش در خاورمیانه و هفتمین واردکننده لوازم آرایشی در جهان است.

این جامعه شناس با هشدار نسبت به افزایش آرایش های افراطی در بین جوانان جامعه گفت: 

  جوانانی که از آرایش های غلیظ و افراطی استفاده می کنند، به نوعی دچار " آنومی اجتماعی " یعنی فروریختگی ارزش های فرهنگی، اعتقادی، دینی و هنجارهای اجتماعی شده اند.

وی به نقش مهم خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: 

 والدین در زمینه استفاده زیاد جوانان از لوازم آرایشی مقصران اصلی هستند؛ به طوری که اگر از همان ابتدا در صورت مشاهده چنین رفتارهای نابهنجاری از سوی فرزندان خود به آنان تذکر داده و راه و رفتار درست را به آن ها نشان دهند، دیگر شاهد چنین رفتارهایی نخواهیم بود.

به گفته قرایی مقدم پس از خانواده، مدرسه، گروه همسالان، جوِّ اجتماعی و وسایل ارتباط جمعی به خصوص تلویزیون در این میان نقش زیادی دارند؛ به طوری که امروزه بسیاری از دختران، هنرپیشگان را به عنوان الگوی خود می دانند.

این پژوهشگر آسیب های اجتماعی گفت: در کشورهای دیگر آرایش کردن بیشتر در میان زنان مسن دیده می شود و دختران و به ویژه دانشجویان اصلا خود را آرایش نمی کنند؛ اما در کشور ما عکس این مسئله اتفاق افتاده است.

با این نمونه و هزاران مورد مشابه،آیا نباید از متولّیان و مدیران سیاسی- فرهنگی جامعه پرسید: 

فَاَینَ تَذهَبون؟!!

 

کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر

 https://t.me/amotahar

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۶
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی