سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

«سایه سرگردان» و «همسایه همسان»

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۲۳ ق.ظ

#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد 689

 

«سایه سرگردان» و «همسایه همسان»


من «سایه ای سرگردان» و «همسایه ای همسان» را دیدم 

که عمری است نه «رهایم می انگارد» و نه «تنهایم می گذارد». 

من با همه تلاش در «سودای ساخت» و «برای شناخت»، 

هنوز «نه او را می شناسم» و «نه از او می هراسم».

من «به هر سوی سَر می کشم» و به «هر کوی پَر می کشم»،

او همه جا چون «بال» به «دنبال» من است؛

ولی چون به سویش می روم ،«با من نمی ستیزد»،

بلکه «از من می گریزد».

 او تنها «گاهی» و «جایگاهی» تنهایم می گذارد، 

که «نور بر من نتابد» و «دَیجور مرا دریابد»؛

پس «سایه، نمادِ نور» است و این «همسایه، همزادِ هور»! 

 

#شفیعی_مطهر

---------------------------- 

دَیجور:تاریکی،سیاهی

نماد: نما،نماینده

 


 کتاب «دل دیدنی های شهر سرب و سراب»جلد دوم منتشر شد

مرکز پخش در تهران :

انتشارات علوم بنیادی،خ انقلاب،روبروی دانشگاه تهران،بین خ فخر رارزی و خ دانشگاه،مجتمع پارسا،واحد9

، تلفن:66973774   و  66973659

کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر

 https://t.me/amotahar

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۷
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی