سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

  دل دیدنی های شهر سرب و سراب

 

    (به بهانه فرارسیدن شب های قدر)

 

 امام صادق(ع) : هنگامی که روزه هستی، باید گوش و چشم تو از حرام ، و باطن و تمام اعضای بدنت از زشتی ها روزه باشد. 

 

من ماه مبارک رمضان را ماهی دیدم که سرآغازش رحمت، میانه اش مغفرت و پایانش رهایی از آتش دوزخ بود.

     من رمضان را ماه انفجار نور دیدم و فصل سبز سرور. 

من شکم و شهوت را زمینی ترین اندام ها دیدم و چون آن دو اندام را روزه دار دیدم ،از هرزه گردی های دیگر اندام ها چون چشم،گوش، زبان و...بر خود لرزیدم. 

 من رمضان را بهار دل دیدم و شب های قدر را فصل فضائل. این فصل با رویت هلال آغاز می شود؛ اما فصل بهار دل ها نه با رویت هلال که با تحول در حال آغاز می گردد.  

 من بهار رمضان و شب های قدر را چون نسیمی دیدم که نه تنها خاک را ، که افلاک را حیات می بخشد. نسیم سحرگاهانش مشکبار است و شمیم شامگاهانش خوشگوار.  

  من در رگ های هر شب رمضان بویژه در شب های قدر ، نور نیایش را جاری دیدم. در انبان هر لحظه عطری از عشق نهفته و غنچه ای از شوق شکفته است. نسیم رمضان بهارآفرین است و عطرآگین. نسیمش نرم خیز است و شمیمش ، مشکبیز. 

 من در شب های قدر از حنجره هر پنجره آوای تلاوت قرآن را می شنوم که در کوچه ها عطر معنویت می پراکند. بر شاخساران گلدسته ها گل تکبیر می شکفد و سینه سیاه ظلمت را می شکافد. از ساقه ترد لحظه ها جوانه های سبز عرفان و شکوفه های سرخ ایمان می روید. 

 

#شفیعی_مطهر

 

کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر

 https://t.me/amotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۷
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی