سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

آزادی مطبوعات بهترین راه مبارزه با مفاسد

جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۹ ق.ظ

آزادی مطبوعات بهترین راه مبارزه با مفاسد

درباره مبارزه با مفاسد اجتماعی ، اقتصادی و...بسیار گفته اند و نوشته اند و ما بسیار شنیده و خوانده ایم . در طول تاریخ و عرض جغرافیا و در هر کشوری هر دولتی ، مبارزه با مفاسد را در سرلوحه برنامه های خود می داند ، یا لااقل ادعای آن را دارد ، ولی چرا در بسیاری از موارد با شکست رو به رو می شوند ؟

   به باور من بهترین و پیشرفته ترین راهکار قطعی مبارزه با مفاسد - از هر نوع و توسط هر شخص یا مقامی - آزادی بیان و قلم - مطبوعات - است . 

مطبوعات و خبرنگاران و روزنامه نویسان ، گوش ها و چشم های مردم اند . آنان باید و شاید که در هر عرصه و صحنه ای با دوربین و قلم خود حضور داشته باشند ، تا گفتارها و رفتارهای همه مسئولان و افراد موثر را ثبت و ضبط کنند و در مرئی و منظر مردم - که ولی نعمت های آنان هستند - به نمایش گذارند . حال شما تصور فرمایید  هر مسئول - در هر مقام و رتبه ای که باشد - اگر برای خود حاشیه ای امن و تاریک احساس نکند و خود و اعمال خود را همیشه زیر نظر دوربین ها و چشم های ناظر بداند، چگونه می تواند مرتکب فساد شود؟ مقام مسئولی که خود را در اتاق شیشه ای و در معرض تماشای میلیون ها چشم بداند ، هرگز به خود اجازه نمی دهد که ذره ای از خواست های مردم تخطی کند.

برای نمونه تعدادی عکس از مسئولان رده اول دنیا را ببینید، که اگر نوعا می دانستند چشم های ناظری آنان را می نگرد ، در رفتارهای خود تجدید نظر می کردند . دقت کنید و ببینید چشم های تیزبین عکاسان و خبرنگاران چگونه مخفی ترین و محرمانه ترین لحظات تنهایی و خلوت مسئولان را به تصویر کشیده و در برابرمیلیون ها چشم به نمایش گذاشته اند.

چشم به راه دیدگاه های متفاوت شما هستم .

 

...و ملکه الیزابت در توالت

ضمنا در اینجا نیز مطالعه ترک نمی شود!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۲
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی