سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی 720

درک و درایت شورای نگهبان بیشتر است یا مردم؟!

گفت: من از مردم مرودشت گلایه دارم!

گفتم: تو؟! از مردم مرودشت؟! گلایه داری؟! آخر چرا؟

گفت: شورای محترم و دلسوز نگهبان از روی دلسوزی کاندیداهای غیرصالح را ردِّ صلاحیّت و

کاندیداهای صالح را تایید کرده است.

گفتم: خب! دستشان درد نکند!حالا چه شده؟

گفت: حالا مردم به نامزد رد صلاحیّت‌شده مرودشت بیش از ۲۵ هزار رای داده‌اند که او رتبۀ اول شده،

در حالی که نفر اول تاییدشده فقط ۱۸ هزار رای و به نفر بعدی تنها ۱۴هزار رای داده‌اند!!

گفتم: به هر صورت «میزان،رای ملّت است!»مردم حق دارند که به کسی رای بدهند،که قبولش دارند.

گفت: احتمالاً مردم زمان حضرت امام خمینی(ره) درک و درایت بیشتری داشته‌اند! اکنون اعضای

محترم شورای نگهبان با وضع قانون «نظارت استصوابی» درک و درایتی بیش از مردم دارند!بنابراین

مردم به جای «درک و درایت» خود باید به «درک و درایت» شورای نگهبان عمل کنند! زیرا بالاخره

شورای نگهبان که بیش از مردم می‌فهمند!!

دختری دانشجو و خوشفکر و باهوش می‌خواست با علی پسر دانشجویی همفکر خود ازدواج کند.

ولی پدر پولدوست او اصرار داشت که همسر جعفر پسر یکی از دوستان پولدارش که دکتر است،بشود .

دختر هر چه با این نظر مخالفت می‌کرد،پدرش و سایر افراد خانواده و فامیل به او می‌گفتند:

بالاخره پدر باتجربۀ تو که بیش از تو می‌فهمد!!

سرانجام روزی جعفر با پدر و مادرش به خواستگاری آمدند.

در آغاز پدر دختر از جعفر پرسید: شما دکتری؟

گفت: بله.

پرسید: متخصّصی؟

گفت: بله.

پرسید :متخصّص چی؟

گفت: پوست.

پدر دختر آستینش را بالا زد و پرسید: این جوش ها چیست روی پوست دست من؟

داماد گفت: ببخشید، من متخصّص تشخیص پوست بز و میش هستم! من دبّاغم!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهز

دانلود رایگان کتاب‌ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین‌گویه‌های مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۲۴
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی