سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی. 724 شغلی رسمی به‌نام دزدی!!

چهارشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۱۲ ب.ظ

#طنزسیاهنمایی. 724

شغلی رسمی به‌نام دزدی!!

گفت: سردار رادان فرماندۀ فراجا فرمودند:

«واقعیت تلخ این است که به دلایل مختلف افرادی سرقت را پیشه کرده‌اند.»

گفتم: یعنی دزدی یک شغل شده است؟!

گفت:بله! طفلکی بیکاره‌ها چه کنند؟ هر چه صبر کردند مسئولان به قولشان دربارۀ ایجاد

شغل و اشتغال عمل کنند،نکردند،که نکردند! ناگزیر خودشان دست به کار شدند و شغلی

نان و آب‌دار آفریدند!کاری که نه سرمایه می‌خواهد و نه مجوّز!

گفتم: راه حلِّ این مشکل در کارآفرینی است.

گفت: دوست می‌گفت:چهار پسر دارم.اولی دکترای جامعه‌شناسی دارد.دومی فوق‌لیسانس

روان‌شناسی،سومی مهندسی عمران و چهارمی بی‌سواد است و جیب‌بُری و دزدی می‌کند.

به او گفتم:چهارمی را از خانه بنداز بیرون!

پاسخ داد:آن سه نفر بیکارند!همۀ خرج خانه را این چهارمی می‌دهد!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

دانلود رایگان کتاب‌ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین‌گویه‌های مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۰۸
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی