سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#سیاهنمایی/ 41 ارز دولتی گم شده یا نشده؟!

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۰۴ ق.ظ

 #سیاهنمایی/ 41

ارز دولتی گم شده یا نشده؟!

پخمه گفت: دیوان محاسبات اعلام کرد : 

چهار میلیارد و 825 میلیون دلار ارز دولتی گم شده است! 

ربیعی: به مردم اطمینان می‌دهم حتی یک دلار هم گم نشده است!

گفتم: کدام درست می گویند؟

پخمه گفت: هر دو!!

گفتم :هر دو که نمی شود درست باشد.یا گم شده یا نشده!

پخمه گفت: دیوان درست می گوید،چون واقعاً این مبلغ گم شده! آقای ربیعی هم درست می گویند چون لابد می دانند جای آن کجاست! پس واقعاً گم نشده!

گفتم: من که گیج شدم! یعنی چه؟!

گفت: یکی از پیشخدمت های شاه در کشتی شاهانه مشغول شستن ظروف بود. یکی از ظرف های گرانقیمت طلایی سلطان از دستش رها شد و به اعماق دریا رفت. او بشدّت نگران توبیخ و مجازات شاهانه شد.ولی زیرکانه نزد شاه رفت و گفت:

اعلی حضرتا! اگر یکی از خدمه چیزی را گم کند ولی جای آن را بداند،مرتکب خلافی شده است؟

سلطان گفت: البتّه نه!

پیشخدمت گفت: پس اگر شنیدید یکی از ظروف طلایی گم شده ،نگران نباشید جای آن را من می دانم،در تهِ دریاست!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟

#شفیعی_مطهر

------------------------------ 

کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر

  https://t.me/amotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۸
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی