سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی.205 می خواستم،ولی نشد!!!

شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۴۲ ق.ظ

#طنزسیاهنمایی.205

می خواستم،ولی نشد!!!!

گفت:چرا بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری این همه قول های نشدنی به مردم می دهند؟!

گفتم: مثلاً چه قول هایی؟!

گفت: یکی می گوید سه روزه مشکل اقتصاد کشور را حل می کند!دیگری ماهانه 450 هزار تومان یارانه می دهد! سومی فساد را ریشه کن می کند! چهارمی.... 

گفتم: لابد در خود چنین توانی می بینند که ادّعا می کنند!

گفت: در این شرایط تقسیم قدرت که رئیس جمهور در حد یک تدارکاتچی بیشتر نیست،مگر نمی داند که بر فرض اگر قدرت بیشتری هم به او بدهند، نمی تواند به این قول ها عمل کند؟!

گفتم : شاید فکر می کنند که می توانند!

گفت: ولی همۀ ما می دانیم که نمی توانند. خودشان نمی دانند؟!

گفتم: نمی دانم!! 

گفت:  پهلوانی تنومند و معرکه گیر وسط میدان ایستاده و جمعیت زیادی دور او حلقه زده بودند .او آفتابه کوچکی را به همه خلق نشان می داد و ادّعا می کرد که با این هیکل درشت و تنومند خود می رود توی این آفتابه کوچک! همۀ مردم هم ناباورانه و متعجّبانه او را نگاه می کردند.

پهلوان می گفت: اگر شما جمعیت صدهزار تومان به من بدهید،من قول می دهم بروم توی این آفتابه!

مردم یک پارچه فریاد می زدند که این کار محاله! محاله! 

اما برای ارضای حسِّ کنجکاوی خود به هر قیمتی بود صدهزار تومان جمع کردند و به او دادند و گفتند: 

حالا ببینیم چطور می روی توی آفتابه؟!

مرد پهلوان اول کوشید با فشار، سر خود را توی آفتابه فروکند! ولی هر چه فشاد داد نرفت که نرفت! 

بعد پای راست خود و سپس پای چپ را به داخل آفتابه فشار داد؛باز هم نرفت!در آخر کوشید دستانش رو توی آفتابه کند،باز هم نشد که نشد!

سر انجام با نومیدی آفتابه را گذاشت روی زمین و رویش را به مردم کرد و گفت:

مردم! شاهد بودید که من همه تلاشم را کردم که بروم توی آفتابه،ولی می بینید که نشد!!! 

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

#شفیعی_مطهر

 

کانال رسمی ندای مطهر

https://t.me/nedayemotahar

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۲
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی