سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

فقرگزینی مردم شهر هرت

قصّه های شهر هرت.قصّۀ 149

#شفیعی_مطهر

روزی اعلی حضرت هردمبیل دستور داد فوراً صدراعظم را احضار کنند. پس از شرفیابی صدراعظم از او پرسید:

وزیر ما! بگو ببینیم سوئیس دیگر کجاست؟ و چه حکومنی دارند و  مردمش چگونه زندگی می کنند؟

صدراعظم زمین خدمت بوسه داد و معروض داشت:

قربان! می گویند سوئیس نام کشوری در فرنگ است که سیستم دموکراسی ناب و مستقیم آن معروف است. سوئیس حدود هشت میلیون جمعیت دارد،ولی همۀ مردم در همۀ امور حکومتی به وسیلۀ همه پرسی های متعدّد و متنوّع نظر می دهند.در آنجا همۀ مردم حتّی در امور کوچک کشور خود چون قوانین راهنمایی و رانندگی، شیوۀ ادارۀ مدارس و....در قالب همه پرسی های مکرّر اظهارنظر می کنند و همۀ امور کشور با نظر تک تک شهروندان اداره می شود. این شیوۀ دموکراسی را ناب ترین نظام مردمی در جهان می دانند و...

هردمبیل حرف او را قطع کرد و گفت: حالا ما چه کنیم که بتوانیم مثل آنان در دنیا مشهور شویم؟

صدراعظم پاسخ داد: قربانت شوم! ما با این وضع فرمانروایی صد سال با آنان فاصله داریم! در نظام ما مردم چکاره اند؟ در اینجا شیوه و نوع خوراک و پوشاک مردم را هم ما تعیین می کنیم،بنابراین...

هردمبیل باز سخنش را قطع کرد و افزود: ما این حرف ها حالیمان نمی شود. برو و با کمک همکارانت طرحی بریزید که در شهر هرت نیز حدّاقل هر ماه یک همه پرسی انجام شود! مرخّصی!!

صدراعظم با یک دنیا ابهام و سردرگُمی از دربار بیرون آمد و فوراً به دفتر کارش رفت و همۀ دولتمردان را فراخواند و همۀ گفتگوهای خود با هردمبیل  را با آنان در میان گذاشت و از ایشان نظر خواست.

وزیر کشور گفت: با توجّه به سیستم کاملاً بسته و قرون وسطایی حاکم بر شهر هرت ما چه موضوعی را می توانیم به همه پرسی بگذاریم و به آن رنگ و آب دموکراسی بدهیم؟

صدراعظم گفت: اگر من به عقلم می رسید،از شماها کسب نظر نمی کردم. بنابراین چند روز در این باره فکر کنید و به راه حلّی برسید.

نشست پایان یافت . چند روز بعد پیامی فوری از دربار رسید که برای تامین هزینه های جشن تولّد ولی عهد والاحضرت هردمبیلک مبلغ صدمیلیون دینار تخصیص دهید و بپردازید. صدراعظم به وزیر دربار پیام داد که خزانه خالی است و بودجه ای در صندوق نیست. از اعلی حضرت کسب تکلیف کنید. روز بعد صدراعظم به دربار فراخوانده شد . پس از شرفیابی هردمبیل به او گفت: 

از هر طریقی که شده این اعتبار را تهیّه و فوراً واریز کن. 

صدراعظم به عرض رسانید: تنها راه تهیّۀ پول افزایش قیمت های ارزاق مردم است. حالا راه حلّی به ذهنم رسید. با توجّه به رهنمودهای اعلی حضرت دربارۀ کاربرد شیوه های ظاهری دموکراسی اگر اجاره فرمایید یک همه پرسی برگزار کنیم و از مردم بپرسیم «آیا گوشت مرغ را گران کنیم یا گوشت گوسفند را؟» و مردم با ریختن آرای خود به صندوق ها هم خیال کنند این آنان هستند که سرنوشت کشور را تعیین می کنند و هم خود نوع کالای گران را تعیین کنند! تا در آینده از گرانی ننالند!!

هردمبیل با تشویق و تحسین صدراعظم به او تاکید کرد هر چه زودتر این همه پرسی را برگزار کند.

از صبح فردا ضمن اعلام خبر همه پرسی، همۀ رسانه های حاکمیّتی شور و غوغایی برپاکردند و از شهر هرت به عنوان کانون دموکراسی دنیا و پیشاهنگ ملل مترقّی نام بردند.

بدین ترتیب نخستین همه پرسی در شهر هرت با این موضوع فریبکارانه برگزار شد و در نتیجه از روز بعد قیمت گوشت گوسفند 40درصد گران شد!

از آن پس هر از چند مدّت یک همه پرسی در شهر هرت برگزار شده و این مردم بدبخت و فقیر با ایستادن ساعت ها در صف های طویل حوزه های رای گیری ،نوع گرانی و تحمیل فقر و بدبختی را خود با آرای خود تعیین می کنند!!

...و رسانه های تبلیغاتی دربار ،شهر هرت را دارای ناب ترین حکومت دموکراتیک جهان معرفی می کنند!!

 کانال رسمی ندای مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۲۸
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی