سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی. 298 قیمت بنزین در ایران و جهان

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۰، ۰۴:۳۶ ق.ظ

#طنزسیاهنمایی.  298

قیمت بنزین در ایران و جهان

گفت: من سیگنال هایی احساس می کنم که می خواهند بنزین را گران کنند.

گفتم: تو خیالاتی شدی. مگر نشنیدی که مسئولان بارها این خبر را تکذیب کردند؟ تازه گران هم بکنند،حق دارند؛چون قیمت جهانی بنزین بیش از ایران است.

گفت: اتّفاقاً بر عکس. قیمت بنزین در ایران به نسبت حقوق و درآمد بیش از کشورهای دیگر است. با احتساب حقوق دریافتی میانگین ۱۱ میلیون تومان،  قیمت بنزین در ایران:

 ۷ برابر آمریکا
۵ برابر عربستان سعودی
۴ برابر انگلیس
۹ برابر کویت است.

گفتم: با چه شاخصی این ارقام را استخراج کردی؟

گفت: یک کارگر ایرانی در روز می تواند با حقوق روزانه  ۳۹ لیتر بنزین بخرد
ولی هر آمریکایی با حقوق روزانه خود می تواند ۲۷۰ لیتر بنزین بخرد و الی آخر.

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟! 

گفت: این #سیاهنمایی نیست. یک محاسبۀ علمی است.

گفتم: من تا حالا به عقلم نمی رسید که یک شهروند مثلاً ایرانی و کویتی با حقوق خود می توانند چند لیتر بنزین بخرند.

گفت: روزی رفتم داخل یک عصّارخانه دیدم صاحب آن قاطری به سنگ عصّارخانه بسته قاطر با گشتن به دور آن، سنگ را می گرداند و زنگوله ای بر سر آن قاطر بسته شده . از عصّار پرسیدم:

چرا زنگوله بر سر قاطر بسته ای؟

پاسخ داد: که اگر قاطر از حرکت دورانی باز ایستد،من بفهمم که توقُّف کرده!

گفتم: اگر توقُّف کند،ولی سرش را تکان دهد،چه؟ تو چطور می فهمی حرکت نمی کند؟

عصّار گفت: زود برو گورت را گم کن! قاطر ما تا کنون چنین چیزی را نمی دانست.مگر این که از این پس از تو یاد بگیرد!

گفتم: آخرش #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۲۷
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی