سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی.359

اندر حکایت پوزه به خاک مالیدن!!

  💖 ☀️ 💖 ☀️ 💖 ☀️ 💖💖 ☀️ 💖 ☀️ 💖

گفت:سابقۀ جنگ ویتنام را با آمریکا به یاد داری؟

گفتم: تا اندازه ای بله!

گفت: زمانی آمریکا بیش از 560 هزار سرباز در ویتنام جنوبی داشت. چریک های ویتنامی که «ویِت کُنگ» نامیده می شدند،روزی یک پیاستر(معادل نیم ریال آن زمان ایران) حقوق می گرفتند؛ولی کشتن هر ویِت کُنگ برای آمریکا یک میلیون دلار هزینه در بر داشت.
سابقه تاریخی جنگ بین ویتنام با آمریکا بسیار طولانی تر و گسترده تر از ایران است اما رهبرانش ‎#منافع_ملی و مردم و اقتصاد را در اولویت نخست گذاشتند و ایده ئولوژی و هیاهو را رها کردند و به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که تا 2050 اقتصاد بیستم جهان می‌شوند‏.

▫️ویتنام در زمره اقتصادهای نوظهور شرق آسیا، رکورددار جذب سرمایه گذاری خارجی و پروژه های joint venture با شرکت‌های بزرگ جهان است.

ویتنام پس از فروپاشی شوروی از روسیه و شرق دل کند و درهای کشور را به سوی جهان گشود، سفارت آمریکا را بازگشایی کرد و به اینجا رسید و در 30 سال اخیر میزان تولید در این کشور بیش از 1000 برابر شده است!

▫️کشوری که تا دهه 80 میلادی بسیار فقیر بود و بیش از 60% مردمش زیر خط فقر بودند، امروز جمعیت زیر خط فقر به کمتر از 10% رسیده و مشکل فرار مغزها و مهاجرت نخبگان ندارد.

✅صادرات ‎ویتنام به آمریکا از 50 میلیارد دلار درسال گذشت؛ درحالی‌که وارداتش 5 میلیارد دلار است!

گفتم:در عوض ما پوزۀ آمریکا را به خاک مالیده ایم!!

گفت:جوانی تازه به دوران رسیده رجزخوانی می کرد که من پوزۀ پهلوان پایتخت را به خاک می مالم! هر چه به او نصیحت کردند که تو از پس او برنمی آیی!دست از رجزخوانی و خالی بندی بردار! او گوش نمی کرد. سرانجام قرار شد روزی در میدان بزرگ شهر با پهلوان نامی پایتخت کُشتی بگیرد. پس از آغاز کُشتی در همان لحظات اول جوان خالی بند از پای درآمد و پس از زمین خوردن وحشتناک بدن نحیفش زیر اندام نیرومند پهلوان لِه می شد!بالاخره پس از رهایی از زیر تن تنومند پهلوان در حالی که ناله می کرد و لباس های خاکی اش را می تکاند،می گفت: 

دیدید؟ پوزه اش را به خاک مالیدم!

گفتند: تو که زمین خوردی!چطور پوزه اش را به خاک مالیدی؟

پاسخ داد: پدری از او درآوردم که خودش هم نفهمید!

پرسیدند: چه کردی با او؟

پاسخ داد:وقتی زیر تن تنومند او در فشار بودم،یواشکی بند کفش او را زیر دندان چنان فشار دادم که لِه شد!! و خودش هم نفهمید چه بر سرش آمده!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۲۶
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی