سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی.578

آیا شما رای داده‌اید،که ما پس بدهیم؟!

گفت: ما وقتی صنعت خودروسازی خود را با کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنیم،

از واپس‌ماندگی خود احساس شرم می‌کنیم.

گفتم: ما یک کشور جهان سومی هستیم. ما را با کشورهای جهان سوم مقایسه‌کن!

گفت: بسیار خوب! آیا ترکیه یک کشور جهان سومی نیست؟ما وقتی به همین کشور

همسایه ، ترکیه ،که این همه انتقاد به آن داریم می نگریم، آمار خودرویی‌اش بیشتر

موجب حسرت ماست .

ترکیه فقط در سال گذشته بیش از 5میلیارد و 650 میلیون دلار خودرو به کشورهای

پیشرفته‌ای چون ایتالیا،اسپانیا،انگلیس و آلمان(مهد خودروی جهان) صادر کرده‌است.

اکنون نیز ساخت خودروی تمام برقی توگ را در دست ساخت دارد که بزودی بازار

خودروی کل منطقه را خواهد گرفت!

گفتم: خب! حالا چرا فعّالیّت های مسئولان ایران را نمی‌گویی؟

ایران در این زمینه چه کرده‌است؟

گفت: نمایندگان مجلس انقلابی ما نیز منّت گذاشتند و تصویب‌کردند که کشورمان

به عنوان بزرگ‌ترین و مقتدرترین کشور منطقه اجازه دارد به یاری خدا و دعای

مسئولان نسبت به واردات خودروی دست دوم اقدام کند!!

گفتم: خب! از بس غم و غصّۀ امثال من و تو را می‌خورند و هوای جیب ما را دارند

و می‌دانند که ما نمی‌توانیم مثل آنان شاسی بلند سوارشویم،،خودروهای دست

دوم و ارزان وارد می کنند، تا ما هم چهارچرخه‌ای داشته‌باشیم و پیش سر و همسر

سرافکنده نشویم!

گفت: خدا سایۀ این نمایندگان انقلابی(!!) را از سرِ ما کم‌کم،کم نکند!

روزی به یکی از این نمایندگان گفتم:

حالا که قدمی برای ما مردم برنمی‌دارید، رای ما را پس بدهید!

پاسخ داد: شما رای داده‌اید،که حالا ما پس بدهیم؟!

من هم دیدم بنده خدا راست می‌گوید! قانع شدم!

من چند بار امتحان گواهی‌نامه دادم و هر بار رد شدم.

روزی بین راه پلیس جلوم را گرفت و گفت:«گواهی‌نامه؟»

من هم گفتم: آیا شما گواهی‌نامه داده‌اید که حالا می‌خواهید؟

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی‌مطهر

دانلود رایگان کتاب ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین گویه های مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۲۹
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی