سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

سخن مطهر

بخشی از مقالات،سروده ها،روزنوشت ها و تالیفات سیدعلیرضا شفیعی مطهر

با جور و جمود و جهل باید جنگید
تا پاک شود جهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

بایگانی

#طنزسیاهنمایی. 719 انگیزۀ روزۀ میرزاتاجرباشی!

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰۳:۲۸ ب.ظ

 #طنزسیاهنمایی. 719

انگیزۀ روزۀ میرزاتاجرباشی!

گفت: آیا ماه رمضان برای نخوردن و نیاشامیدن است؟

گفتم :نه.نخوردن و نیاشامیدن نماد روزۀ رمضان است.اصل روزۀ ماه رمضان پرهیز از گناه و تضییع 

حقوق دیگران است.

گفت: من ماه رمضان مرخّصی می‌گیرم و از خانه بیرون نمی‌آیم تا بتوانم از گناه بپرهیزم.

گفتم: کار اشتباهی می‌کنی.به این عمل،می‌گویند«رُهبانیّت» و در اسلام رُهبانیّت نیست. 

مسلمان روزه‌دار باید در متن جامعه در تعامل با دیگران زندگی کند،ولی از گناه بپرهیزد.

می‌گویند میرزا تاجرباشی روزه نمی‌گرفت. از بس او را سرزنش کردند،روز بیست و یکم رمضان را به 

احترام سالروز شهادت حضرت علی(ع) روزه گرفت. تابستان بود و هوای گرم و تشنگی او را می‌آزرد. 

بنابراین در جای خُنکی خوابید. در خواب دید خدا و حضرت علی(ع) دربارۀ نیّت روزۀ او بحث می‌کنند. 

خدا می‌گوید روزه، فرمان من است و میرزا تاجرباشی برای من روزه گرفته است. ولی حضرت

 علی(ع) می‌گوید اگر او می‌خواست برای تو روزه بگیرد،از اول رمضان روزه می‌گرفت.

میرزا تاجرباشی ناگهان از خواب برخاست و پارچ آب خُنکی را برداشت و سرکشید و رویش را 

به خدا و حضرت علی(ع) کرد و گفت: 

حالا دیگر بحث نکنید! برای هیچ کدامتان روزه نمی‌گیرم!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟

شفیعی مطهر

دانلود رایگان کتاب‌ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین‌گویه‌های مطهر

https://t.me/nedayemotahar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۲۲
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی